четвъртък, 3 май 2012 г.

ДУЛСЕ ДЕ ЛЕЧЕ - ПРИГОТВЕНО ЗА 10 МИН

Това е карамелизирано кондензирано мляко.Има го в готов вид по големите вериги магазини , но в провинцията трудно се намира.Приготвя се и в домашни условия като се вари кутия кондензирано мляко около 3 часа:). Попаднах на една рецепта приготвена за 10 мин.
Заинтригува ме и реших да пробвам.Този крем е страхотна добавка към крема за торта.
Получи се и останах доволна от себе си.

Продукти:
200 гр. захар
2 с.л. вода
200мл. течна сметана
20 гр. масло
щипка сол

Начин на приготвяне:

В съд с дебело дъно сложете захарта и водата и загрейте  на умерена температура докато захарта се карамелизира напълно.Не трябва да има никакви бучки.Дръпнете от огъня и добавете маслото.Бъркайте докато изцяло карамела поеме маслото.През това време загрейте сметаната до кипене НЕ ТРЯБВА ДА ЗАВИРА. Добавете  горещата сметаната към карамела.Внимавайте да не се изгорите.Върнете на котлона и варете 5-6 мин.Аз варих 10 мин  но като изстина се получи много гъст крем ,който трябваше да загрея за 20 секунди в микровълновата фурна за да мога да разбия и да го прибавя към сметаната и да приготвя крема за тортата.
Тортата ще я намерите в блога като" ЕКЛЕРОВА ТОРТА С ДОМАШНО ДУЛСЕ ДЕ ЛЕЧЕ"


3 коментара:

  1. Направих го,но ми стана на парцали:(Дали е от сметаната?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Съжалявам ,че така се е получило.Възможно е да е от сметаната, но пробвайте докаро е още топло да го разбиете с пасатора .
      Хубав ден!

      Изтриване
  2. Този вариант със сметана не го бях срещала до сега,ще го пробвам - разбира се.Правила съм с продължително варене на подсладено мляко и с кондензирано в кутия,този десет минутен вариант ми звучи доста добре,задължително ще опитам.Благодаря :]

    ОтговорИзтриване